JavaScript Math nesnesi ile bir çok matematiksel işlemi yapmak mümkün. Math nesnesinin bazı önemli özellikleri ve metotları şunlardır.
Özellik/Metot |
Açıklama |
Sık Kullanılan Matematik Metotları | |
Math.random() | 0-1 arasında rastgele sayı üretir. |
Math.min(a,b,c,d,…,z) | Kendisine parametre olarak gönderilen değerler arasında en küçük değeri getirir. |
Math.max(a,b,c,d,…,z) | Kendisine parametre olarak gönderilen değerler arasında en büyük değeri getirir. |
Math.round(x) | ondalıklı sayıyı en yakın tam sayıya yuvarlar. |
Math.ceil(x) | ondalıklı sayıyı kendisinden sonraki ilk tam sayıya yuvarlar.(yukarı yuvarlar) |
Math.floor(x) | ondalıklı sayıyının ondalıklı kısmını kaldırır.(aşağı yuvarlar) |
Math.sqrt(x) | Kendisine parametre olarak gönderilen sayının karesini verir. |
Math.pow(x,y) | x taban, y üs olacak şekilde sayının kuvvetini hesaplar |
Diğer Matematik Metotları | |
Math.abs(x) | Sayının mutlak değerini verir. ( |-2| =2 ) |
Math.acos(x) | -1 +1 arasındaki consinüs değerini radyan cinsinden döndürür. |
Math.asin(x) | -1 +1 arasındaki sinüs değerini 0 – pi arasında derecesini getirir. |
Math.atan(x) | tanjant tipindeki bir ifadenin 0 – pi arasında derecesini getirir. |
Math.atan2(y,x) | y,x değeri girilen ifadelerin 0 – pi arasında derecesini getirir. |
Math.cos(x) | derece cinsinden girilen cosinüs açısının -1 +1 arasıdaki değerini getirir. |
Math.exp(x) | ex degerini getirir. |
Math.log(x) | e tabanındaki doğal logaritmasını verir. |
Math.sin(x) | derece cinsinden girilen sinüs açısının -1 +1 arasıdaki değerini getirir. |
Math.tan(x) | derece cinsinden girilen sayının radyan cinsinden değerini döndürür. |
Matematiksel Sabitler | |
Math.E | Bu özellik matematikteki euler sabitini verir. |
Math.PI | Bu özellik matematikteki Pi sabitini verir. |
Math.SQRT2 | Bu özellik matematikteki 2 sayısının karekökünü verir. |
Math.SQRT1_2 | Bu özellik matematikteki 1/2 sayısının karekökünü verir. |
Math.LN2 | Bu özellik matematikteki 2 sayısının logaritmasını verir. |
Math.LN10 | Bu özellik matematikteki 10 sayısının karekökünü verir. |
Math.LOG2E | Tabanı 2 olan e sabitinin logaritamsını verir. |
Math.LOG10E | Tabanı 10 olan e sabitinin logaritmasını verir. |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 |
<script> alert(Math.random()); //sonuç: 0-1 arasında rastgele ondalıklı sayı alert(Math.min(10,-7,15,10,-3)); // sonuç: -7 alert(Math.max(10,-7,15,10,-3)); //sonuç: 15 alert( Math.round(4.7)); // sonuç: 5 alert(Math.round(4.4)); // sonuç: 4 alert(Math.ceil(4.4)); // sonuç 5 alert(Math.floor(4.7)); // sonuç 4 alert(Math.sqrt(4)); // sonuç 16 alert(Math.pow(2,5)); // sonuç 32 alert(Math.floor(Math.random() * 11)); // 0-10 arasında rastgele sayı üretir. alert(Math.floor(Math.random() * 11 +20)); // 20-30 arasında rastgele sayı üretir alert(Math.abs(-210.6)); // Sonuç: 210.6 alert(Math.acos(0.25)); // Sonuç: 1,31811607165282 alert(Math.asin(0.5)); //Sonuç: 0,523598775598299 alert(Math.atan(-0.4)); //-0,380506377112365 alert(Math.atan2(10.5,160)); //0,0655310349213802 alert(Math.cos(90)); // -0,44807361612917 </script> |
sitede takvim ne alaka
[…] JavaScript Dersleri 22: Math Kütüphanesi ve Fonksiyonları […]