Bu sayfada 40’dan fazla çeşitli zorluk seviyesine göre hazırlanmış JavaScript Örnekleri ve JavaScript Uygulamalarını kapsamaktadır. Basit, Döngülü, Şartlı ve Form uygulamalarını kapsayacak şekilde javascript örnek uygulamalarını kopyalayıp kullanabilirsiniz. JavaScript Örneklerine geçmeden önce javascript dili hakkında kısaca bir bilgi vermek gerekir. Yada JavaScript dili, yapısı ve nesneleri ile ilgili derslere göz atmak içinde JavaScript Dersleri yazısını okuyabilirsiniz.
JavaScript Nedir
Başlangıçta Brendan Eich tarafından geliştirilmiş ve ilk LiveScript olarak isimlendirilen programlama dili olan JavaScript, 1995 yılında yeniden adlandırılmıştır. JavaScript, bir web tasarımcısına kendi web sayfalarına kod ekleme olanağı veren, yorumlanmış bir istemci tarafı kodlama dili olmuştur. JavaScript genellikle bir HTML dosyasına yerleştirilir ve doğrudan web sayfasından çalışır. Saat ve tarihe basmak, bir takvim oluşturmak veya düz HTML ile mümkün olmayan diğer görevleri yapmak için kullanılır.
JavaScript ile Java Aynı Dil Değildir
JavaScript’e yeni başlayanların, web ortamında sık karşılaştığı bir kavram da javascript için kısaca java ifadesi kullanılması sorunudur. Java ile javaScript dilleri bir birinden çok ama çok farklı kavramlardır.
Java, bir makine ortamında bağımsız olarak çalıştırabileceği anlamına gelen, nesne yönelimli bir programlama dilidir. Android cihazlar için uygulamalar, terminaller için yazılımlar ve sunucu taraflı web sayfaları hazırlamak için kullanılan güvenilir bir dildir. Java uygulamarı çalışabilmesi için derlenmesi gerekir.
JavaScript, diğer taraftan, web tabanlı bir uygulamanın parçası olarak çalıştırılacak olan metin tabanlı bir programlama dilidir. İlk geliştirildiğinde, Java için bir iltifat olması amaçlandı. Ancak JavaScript, web geliştirme alanındaki üç temelden biri olarak hayatına devam ediyor. Diğeri HTML ve CSS dilleridir. JavaScript uygulamaları çalışabilmesi için tarayıcılar tarafından yorumlanması gerekir. Aşağıdaki JavaScript Kodlarını yazdıktan sonra her hangi bir tarayıcıda açıp uygulayabilirsiniz.
JavaScript Örnekleri Listesi (JavaScript Kodları Listesi)
- JavaScript Hipotenüs Hesaplama Örneği
- JavaScript Sayısal Loto Örneği
- JavaScript Varmısın Yokmusun Örneği
- JavaScript Dizi İçindeki En Büyük En Küçük Sayıyı Bulma Örneği
- JavaScript Dikdörtgen Alan ve Çevre Hesaplama Örneği
- JavaScript Asal Sayı Kontrol Etme Örneği
- JavaScript Daire Alanı ve Çevresini Hesaplama Örneği
- JavaScript Faktoriyel Hesaplama Örneği
- JavaScript While Döngüsü Örnekleri
- JavaScript Metin İçinde Arama Yapma Örneği
- JavaScript Switch Case Kullanımı Örneği
- JavaScript Rastgele Sayı Üretme Örneği
- JavaScript Girilen Sayının Negatif Pozitif Olduğunu Bulan Örnek
- JavaScript Sayfa Arkaplan Rengini Rastgele Değiştirme Örneği
- JavaScript Dizi Metotları Örnekleri
- JavaScript Km-Mil Çevirme Örneği
- JavaScript Derece-Fahrenayt Çevirme Örneği
- JavaScript Gün İsmini Ekrana Yazdırma Örneği
- JavaScript Sayı Tahmin Oyunu Örneği
- JavaScript Console Log Kullanımı
- JavaScript Kürenin Hacmini Hesaplama Örneği
- JavaScript Üçgenin Alanını Hesaplama Örneği
- JavaScript Çarpım Tablosu Örneği
- JavaScript 3′ e ve 5′ e Tam Bölünebilme Örneği
- JavaScript Karenin Alanı ve Çevresini Hesaplama Örneği
- JavaScript Yazılı Ortalaması Hesaplama Örneği
- JavaScript Try-Catch-Finally Kullanımı Örneği
- JavaScript Div İçeriğini Temizleme Örneği
- JavaScript Switch-Case Kullanımı Örneği
- JavaScript Buttona tıklandığında Kod Çalıştırma Örneği
- JavaScript events(olay) kullanımı Örnekleri
- JavaScript For Döngüsü Karışık Örnekler
- JavaScript Tarih ve Saat Yazdırma Örneği
- JavaScript Fonksiyon Kullanımı Örneği
- JavaScript Vize Final Hesaplama Örneği
- JavaScript onInput Olay Kullanımı Örneği
- JavaScript Kayan Yazı Örneği
- JavaScript Kombinasyon Hesaplama
- JavaScript radio Kullanarak Dört İşlem Örneği
- JavaScript Toplama Çıkarma Çarpma Bölme Örneği
- JavaScript Sayfayı Tam Ekran Yapma Örneği
- JavaScript Fare Konumunu Öğrenme Örneği
- JavaScript Object Kullanımı Örneği
- JavaScript Kalan Karakter Bulma- Karakter Sayma Örneği
- JavaScript Mükemmel Sayı Kontrol Etme Örneği
- Basit Dijital Saat Yapımı
- Basit Tooltip Yapımı
- Sayı tek mi, çift mi
- Sayfayı Yenileme Kodu
- JavaScript İntergral Alma
- Çemberin çevresini hesaplayan program
- Kürenin alanını hesaplayan program.
- window.setTimeOut Örneği
- Dikdörtgenin alanını çevresini hesaplayan program.
- Kilometre cinsinden uzunluğu mile çevirme
- JavaScript Dört İşlem Matematik Oyunu
- JavaScript: Butona Tıklayınca Sayıyı Arttırma / Azaltma
- Üçgenin Alanını Hesaplama
- JavaScript: Farenin Konumunu Öğrenme
- JavaScript Arkaplanı rastgele Değiştirme (setInterval)
- Javascript:Faktöriyel Hesaplama Örneği
- JavaScript: Sayıyı Yazıya Çevirme
- JavaScript Şifre Üretici Yapımı
- 4 Renk Direnç Hesaplama
- Kağıt, Makas, Taş Oyunu
- Hesap Makinası Örneği
- Sayısal Loto Örneği
- Farenin Konumunu Öğrenme
- Fareyi Takip Eden Kutu
- Üçgenin Alanını Hesaplama
- JavaScript Ay İsmini Ekrana Yazdırma
- Butona tıkladığında sayfayı tam ekran yapma
- JavaScript animateRequestFrame
- JavaScript ile Ortalama Hesaplama
- Ses dosyasını oynatma, duraklatma ve sesini değiştirme
- Try Catch Throw Örneği (11 haneli numara kontrol örneği)
- Bilgisayarın tuttuğu sayıyı tahmin etme örneği
- 1-100 arasındaki sayıların 3’e yada 5’e bölünenlerini yazdırma
- Input Range Kullanım Örneği
- Output Element Kullanımı ve Örneği
- Diğer JavaScript If Else Örnekleri
- Diğer JavaScript Form Örnekleri
- JavaScript Dersleri
Basit Dijital Saat Yapımı
[Basit] Web sayfalarınızda kullanabileceğiniz ve Sadece şart içeren basit javascript örneği. innerHTML yerine artık güncel tanımlama olan textContent özelliği ile içerik değiştirilmiştir.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
<!doctype> <html> <head> <meta charset="utf-8"> <title>Dijital Saat</title> </head> <body> <h1>Bilgisayarın Şuanki Saati: <span id="zemin"> </span></h1> <!-- script kodlarını </body> etitekinden hemen önce yazmayı unutmayın --> <script> var saatZemin = document.getElementById("zemin"); function format(gelen) { var StrYap = gelen.toString(); if (StrYap.length === 1) { return "0" + StrYap; } else { return StrYap; } } function saatGuncelle() { var dd = new Date(); var hh = dd.getHours(); var mm = dd.getMinutes(); var ss = dd.getSeconds(); saatZemin.textContent = format(hh) + ":" + format(mm) + ":" + format(ss); } setInterval(saatGuncelle, 1000); </script> </body> </html> |
Basit Tooltip Yapımı
[Zor] Bu örnek Şartlar, Döngüler DOM manipulasyonu ve JavaScript ile CSS tanımlamalarını içeren görece olarak zor sayılabilecek kullanışlı bir javascript örneğidir.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 |
<!doctype> <html> <head> <meta charset="utf-8"> <title>Dijital Saat</title> <style> #ornek{ position: absolute; left:100px; top:100px; background: red; color:white; } #ornek2{ position: absolute; left:400px; top:400px; background: red; color:white; } </style> </head> <body> <p>Not:tooltip kullanmak için tooltip yapılacak nesneye <b>data-tooltip="gösterilecek açıklama" </b>şeklinde tanımlama yapılabilirsiniz</p> <div><p id="ornek" data-tooltip="Merhaba bu tooltip uyarısıdır">Fareyi Getir</p></p> <div><p id="ornek2" data-tooltip="Bu da ikinci tooltip">Fareyi Getir</p></p> <!-- script kodlarını </body> etitekinden hemen önce yazmayı unutmayın --> <script> (function () { // © 2016 https://www.yazilimbilisim.net // tooltip için div oluşturma var toolTip = document.createElement("div"); // stil düzenlemesi toolTip.style.visibility="hidden"; toolTip.style.position="fixed"; toolTip.style.top="1ex"; toolTip.style.left="1ex"; toolTip.style.borderRadius="5px"; toolTip.style.backgroundColor="#8d8daa"; // oluşturupan nesneyi DOM içine ekleme document.body.appendChild(toolTip); function tooltipGoster (olay) { // üzerine geldiğimiz nesnenin konumunu tespit etme var kutu = olay.target.getBoundingClientRect(); var coordX = kutu.left; var coordY = kutu.top; // kordinatlarını düzenleme toolTip.style.left= (coordX + 40).toString() + "px"; toolTip.style.top= (coordY + 40).toString() + "px"; // ekranda gösterilecek nesne ve css ataması toolTip.innerHTML = "<span style='font-size:16px;color:red;padding:5px;'>" + this.dataset.tooltip + "</span>"; // tooltip nesnesini ekranda gösterme toolTip.style.visibility="visible"; } function tooltipGizle(olay) { toolTip.style.visibility="hidden"; } //bütün tooltip nesnelerini yakalayıp hepsine olay atama işlemi yapılıyor var uyarilar=document.querySelectorAll('[data-tooltip]'); for (var i = 0; i < uyarilar.length; i++) { uyarilar[i].addEventListener("mouseover", tooltipGoster , false); uyarilar[i].addEventListener("mouseout", tooltipGizle , false); } })(); </script> </body> </html> |
Sayı Tek mi Çift Mi
[Çok Basit] Text kutusuna girilen değerin tek, çift yada sayı olmadığını yazdıran program
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 |
<input type="text" onchange="kontrol(this)" value=""> <script> function kontrol(nesne){ if(nesne.value%2==0) { alert(nesne.value+" sayısı çifttir"); } else if(nesne.value%2==1) { alert(nesne.value+" sayısı tektir"); } else { alert(nesne.value+" sayısı değildir"); } } </script> |
Sayfayı 5 saniyede bir yenileme kodu
Arrow fonksiyon ile sayfayı 5 saniyede bir yenileme
1 2 3 4 5 |
<script> setInterval(()=>window.location.reload(false),5000); </script> |
Anonim fonksiyon ile sayfayı 5 saniyede bir yenileme kodu
1 2 3 4 5 6 7 |
<script> setInterval(function(){ window.location.reload(false); },5000); </script> |
JavaScript Integral Alma
Şeklindeki bir alanın hesaplanması için integral alma yöntemi kullanılmaktadır. Yukarıdaki integralin hesaplaması için aşağıdaki javascript örneğini kullanabilirsiniz. İntegral alma ile daha detaylı bilgi için c# integral alma konusunu inceleybilirsiniz.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 |
<script> /*Math nesnesine dahil edilmiş olarak kullanımı*/ /* Math.integral */ Math.integral=function(a,b,c,xa,xb,h) { var xp,y,s,sonuc=0,g=(xb-xa)/h; for(var i=0;i<h;i++) { xp = xa + g; y = (a * Math.pow(xp, 2)) + (b * xp) + c; s = g * y; sonuc += s; } return sonuc; } /*Örnek kullanım*/ window.alert( Math.integral(1,4,2,10,50,100) ); </script> |
Çemberin çevresi;
[Basit] Javascript ile fonksiyon tanımlaması hazırlanıp, hazırlanan bu metodu tıklama olayına bağlandığı basit javascript örneği
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 |
<input type="text" id="yaricap" placeholder="Yarı çap uzunluğunu girin"> <input type="button" value="Hesapla" id="hesapla"> <script> //fonksiyonu tanımladık. function hesapla(){ //text kutusu içindeki değeri okuyup sayi değişkenine aktarıyoruz. var sayi=document.getElementById("yaricap").value; //text kutusuna girilen değerler metinsel türdedir. Hesaplama yapabilmek için sayıya çeviriyoruz. sayi=Number(sayi); var cevre=Math.PI*sayi*2; alert("Çemberin:"+cevre.toFixed(2)); } //hesaplama yapması için hesap butonunu seçiyoruz. var hesapBtn=document.getElementById("hesapla"); //fonksiyonu olaya bağlıyoruz. hesapBtn.onclick=hesapla; </script> |
Kürenin alanını hesaplama;
[Basit]
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 |
<input type="text" id="yaricap" placeholder="Yarı çap uzunluğunu girin"> <input type="button" value="Hesapla" id="hesapla"> <script> //fonksiyonu tanımladık. function hesapla(){ //text kutusu içindeki değeri okuyup sayi değişkenine aktarıyoruz. var sayi=document.getElementById("yaricap").value; //text kutusuna girilen değerler metinsel türdedir. Hesaplama yapabilmek için sayıya çeviriyoruz. sayi=Number(sayi); var alan=4*Math.PI*sayi*sayi; alert("Kürenin Alanı:"+alan.toFixed(2)); } //hesaplama yapması için hesap butonunu seçiyoruz. var hesapBtn=document.getElementById("hesapla"); //fonksiyonu olaya bağlıyoruz. hesapBtn.onclick=hesapla; </script> |
window.setTimeOut Örneği
[Basit]
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 |
<h1>Zamanlayıcı Örnek window.setTimeOut()</h1> <button onclick="uyariVer();">3 saniye sonra uyarı ver</button> <button onclick="zamanlamaIptal();">Zamanlamayı İptal Et</button> <script> var timerId; function uyariVer() { timerId = window.setTimeout(zamanlayici, 3000); } function zamanlayici() { alert("tıklama üzerinden 3000ms geçti"); } function zamanlamaIptal() { window.clearTimeout(timerId); } </script> |
İki kenarı girilen dikdörtgenin çevresi;
[Basit]
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 |
<input type="text" id="kenar1" placeholder="Kısa kenar"> <input type="text" id="kenar2" placeholder="Uzun kenar"> <input type="button" value="Hesapla" id="hesapla"> <script> function hesapla(){ var k1=document.getElementById("kenar1").value; var k2=document.getElementById("kenar2").value; k1=Number(k1); k2=Number(k2); var cevre=(k1+k2)*2; alert("İki kenarı girilen dikdörtgenin çevresi:"+cevre); } //hesaplama yapması için hesap butonunu seçiyoruz. var hesapBtn=document.getElementById("hesapla"); //fonksiyonu olaya bağlıyoruz. hesapBtn.onclick=hesapla; </script> |
İki kenar girilen dikdörtgenin alanı;
[Basit]
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 |
<input type="text" id="kenar1" placeholder="Kısa kenar"> <input type="text" id="kenar2" placeholder="Uzun kenar"> <input type="button" value="Hesapla" id="hesapla"> <script> function hesapla(){ var k1=document.getElementById("kenar1").value; var k2=document.getElementById("kenar2").value; k1=Number(k1); k2=Number(k2); var alan=k1*k2; alert("İki kenarı girilen dikdörtgenin alanı:"+alan); } //hesaplama yapması için hesap butonunu seçiyoruz. var hesapBtn=document.getElementById("hesapla"); //fonksiyonu olaya bağlıyoruz. hesapBtn.onclick=hesapla; </script> |
Kilometreyi mile dönüştürme;
[Basit]
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 |
<input type="text" id="uzunluk" placeholder="Kilometre uzunluğunu girin"> <input type="button" value="Hesapla" id="hesapla"> <script> /* MİL=0,621.X kilometre mil formülü*/ function hesapla(){ var sayi=document.getElementById("uzunluk").value; sayi=Number(sayi); var mil=0.621*sayi; alert(sayi+"km="+mil.toFixed(2)+"mil'dir"); } //hesaplama yapması için hesap butonunu seçiyoruz. var hesapBtn=document.getElementById("hesapla"); //fonksiyonu olaya bağlıyoruz. hesapBtn.onclick=hesapla; </script> |
JavaScript: Butona Tıklayınca Sayıyı Arttırma / Azaltma
[Orta]
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 |
<!doctype html> <html> <head> <meta charset="utf-8"> <style> input[type="button"]{ width: 200px; height: 200px; border:none; font-size:3em; background: #FF6766; color:#E7E7E7; } </style> <title>YAZILIM BİLİŞİM</title> </head> <body> <input type=button onclick="arttir()" value="+"> <input type=button onclick="azalt()" value="-"> <input type=button id="sonuc" value="0"> <script> function arttir(){ var sonuc=document.getElementById("sonuc"); sonuc.value=Number(sonuc.value)+1; } function azalt(){ var sonuc=document.getElementById("sonuc"); sonuc.value=Number(sonuc.value)-1; } </script> </body> </html> |
Üçgenin Alanını Hesaplama
[Basit]
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 |
<input type="text" id="kenar1" placeholder="Taban Uzunluğunu Girin"> <input type="text" id="kenar2" placeholder="Yüksekliği Girin"> <input type="button" value="Hesapla" id="hesapla" onclick="hesapla()"> <script> function hesapla(){ //text kutusu içindeki değerleri okuyup sayi1,sayi2 değişkenine aktarıyoruz. var sayi1=document.getElementById("kenar1").value; var sayi2=document.getElementById("kenar2").value; //text kutusuna girilen değerler metinsel türdedir. Hesaplama yapabilmek için sayıya çeviriyoruz. sayi1=Number(sayi1); sayi2=Number(sayi2); var alan=sayi1*sayi2/2; alert("Üçgenin alanı:"+alan); } </script> |
JavaScript: Farenin Konumunu Öğrenme
[Orta]
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 |
<!doctype html> <html> <head> <meta charset="utf-8"> <title>YAZILIM BİLİŞİM</title> </head> <style> .konum{ width: 250px; height: 50px; line-height: 50px; font-size: 2em; background: #64DDBB; color:#D33257; padding:5px; margin:5px; } #kutu{ /* ÖNEMLİ NOT: HAREKET ETTİRİLECEK NESNENİN POZİSYON DEĞERİ ABSOLUTE OLMAK ZORUNDA!!!*/ position: absolute; width: 100px; height: 100px; background: #FF7416; } </style> <body> <div id="x" class="konum">X</div> <div id="y" class="konum">Y</div> <div id="kutu"></div> </body> <script> //window (taraycı penceresi) üzerinde fare hareket ettirildikçe çalışacak kodlar window.onmousemove=function(olay) { //gerçekleşen olayla ilgili tüm bilgi olay değişkenine aktarılıyor. var xpos=document.getElementById('x'); var ypos=document.getElementById('y'); var kutu=document.getElementById('kutu'); //clientX: farenin x eksenindeki konumu //clientY farenin y eksenindeki konumu xpos.innerHTML=olay.clientX; ypos.innerHTML=olay.clientY; //ÖNEMLİ NOT: HAREKET ETTİRİLECEK NESNENİN POZİSYON DEĞERİ ABSOLUTE OLMAK ZORUNDA!!! kutu.style.left=olay.clientX+"px"; kutu.style.top=olay.clientY+"px"; } </script> </html> |
JavaScript Fareyi Takip Eden Kutu Örneği
[Zor]
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 |
<!doctype html> <html> <head> <meta charset="utf-8"> <title>Fareyi Takip Eden Kutu</title> <style> body{ background: #3C3741; } #kutu{ background: #FD5B03; width: 200px; height: 200px; border-radius: 50%; position: absolute; } </style> </head> <body> <div id="kutu"> </div> <script> /*script etiketini body kapatma etiketinden hemen önce yazdım. hız ve nesnelerin yüklenmesi açısından kullanılan bir yöntemdir.*/ var kutu=document.getElementById("kutu"); kutu.style.position="absolute"; window.onmousemove=function(e){ kutu.style.left=e.clientX+"px"; kutu.style.top=e.clientY+"px"; //console.log(e.offsetX); } </script> </body> </html> |
JavaScript Arkaplanı rastgele Değiştirme (setInterval)
[Basit] Sayfanın arkaplanını 1 saniye süreyle rastgele belirlenen bir renge göre değiştirme örneği;
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 |
<body onload="renkInterval()"> <script> var inervalID; function renkInterval() { inervalID = setInterval(uyariVer, 1000); } function uyariVer() { var renk1= Math.floor(255*Math.random()); var renk2= Math.floor(255*Math.random()); var renk3= Math.floor(255*Math.random()); console.log(renk1); document.body.style.backgroundColor="rgb("+renk1+","+renk2+","+renk3+")"; } </script> </body> |
Javascript:Faktöriyel Hesaplama Örneği
[Orta]
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 |
<input type="text" id="sayi" placeholder="Faktöriyeli hesaplanacak sayıyı giriniz"> <input type="button" value="Hesapla" id="hesapla"> <script> function hesapla(){ /* çarpma işlemi yapılacaktır. çarpmanın etkisiz elemanı 1dir.*/ var faktoriyel=1; var sayi=document.getElementById("sayi").value; sayi=Number(sayi); /*faktöriyel işlemi sıfır ve üzerindeki sayılar için yapılır.*/ if(sayi>=0) { for(var i=1;i<=sayi;i++) { faktoriyel=faktoriyel*i; } /*sıfır altındaki değerler için faktöriyel işlemini göstermeyecektir.*/ window.alert(sayi+" sayisinin faktöriyeli "+faktoriyel); } } //hesaplama yapması için hesap butonunu seçiyoruz. var hesapBtn=document.getElementById("hesapla"); //fonksiyonu olaya bağlıyoruz. hesapBtn.onclick=hesapla; </script> |
JavaScript: Sayıyı Yazıya Çevirme
[Zor]
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 |
<!doctype html> <html> <head> <meta charset="utf-8"> <title>Resonsive Tasarım | YAZILIMBILISIN.NET</title> <style> body { width: 80%; max-width: 1200px; margin: 40px auto; font: normal 14px/1.5 "Montserrat", "Helvetica Neue", sans-serif; background: #cfd8dc; color: #37474f; } .kutu{ background: whitesmoke; margin: 0 0 40px; box-shadow: 0px 2px 4px rgba(0,0,0,0.2); width:50%; } #sayi{ width: 90%; padding:10px 5%; border:none; outline: none; margin-bottom:10px; } #goster{ text-align: center; font-size: 1.5em; } </style> </head> <body> <div class="kutu"> <input type="number" id="sayi" placeholder="Sayı Giriniz"> <div id="goster"> </div> </div> <script> /*not script dosyasını body kapatma etikeninin hemen üzerine yazınız.*/ var sayi= document.getElementById("sayi"); // input kutusunu //sayı kutusunda tuşa basıldığında sayi.onkeyup=function(){ var goster=document.getElementById("goster");//div etiketi var islem=new SayiDonustur(this.value); goster.innerHTML=islem.sonuc; } /*sayı gösterme işlemini yapacak sınıf*/ function SayiDonustur(sayi){ sayi=String(sayi); this.sonuc; let bolum1 = ["", "bir", "iki", "üç", "dört", "beş", "altı", "yedi", "sekiz", "dokuz"]; let bolum2 = ["", "on", "yirmi", "otuz", "kırk", "elli", "altmış", "yetmiş", "seksen", "doksan"]; let bolum3 = ["", "yüz", "bin", "milyon", "milyar", "trilyon", "katrilyon"]; let sayi1; //tam kısım let sayi2 = ""; // ondalıklı kısım let sonuc = ""; sayi = sayi.replace(",", "."); //virgül girilirse noktaya dönüştürülüyor if (sayi.indexOf(".") > 0) { // nokta varsa (kuruş) sayi1 = sayi.substring(0, sayi.indexOf(".")); // tam kısım sayi2 = sayi.substring(sayi.indexOf("."), sayi.length); // ondalıklı kısım } else { sayi1 = sayi; // ondalık yok } var rk = sayi1.split(""); // rakamlara ayırma let son; let w = 1; // işlenen basamak var sonaekle = 0; // binler on binler yüzbinler vs. için sona bin (milyon,trilyon...) eklenecek mi? let kac = rk.length; // kaç rakam var? let sonint; // işlenen basamağın rakamsal değeri let uclubasamak = 0; // hangi basamakta (birler onlar yüzler gibi) let artan = 0; // binler milyonlar milyarlar gibi artışları yapar let gecici; if (kac > 0) { // virgül öncesinde rakam var mı? for (i = 0; i < kac; i++) { son = rk[kac - 1 - i]; // son karakterden başlayarak çözümleme yapılır. sonint = parseInt(son); // işlenen rakam if (w == 1) { // birinci basamak bulunuyor sonuc = bolum1[sonint] + sonuc; } else if (w == 2) { // ikinci basamak sonuc = bolum2[sonint] + sonuc; } else if (w == 3) { // 3. basamak if (sonint == 1) { sonuc = bolum3[1] + sonuc; } else if (sonint > 1) { sonuc = bolum1[sonint] + bolum3[1] + sonuc; } uclubasamak++; } if (w > 3) { // 3. basamaktan sonraki işlemler if (uclubasamak == 1) { if (sonint > 0) { sonuc = bolum1[sonint] + bolum3[2 + artan] + sonuc; if (artan == 0) { // birbin yazmasını engelle if(kac-1==i) { // sonuc = sonuc.replace(bolum1[1] + bolum3[2], bolum3[2]); } } sonaekle = 1; // sona bin eklendi } else { sonaekle = 0; } uclubasamak++; } else if (uclubasamak == 2) { if (sonint > 0) { if (sonaekle > 0) { sonuc = b2[sonint] + sonuc; sonaekle++; } else { sonuc = b2[sonint] + b3[2 + artan] + sonuc; sonaekle++; } } uclubasamak++; } else if (uclubasamak == 3) { if (sonint > 0) { if (sonint == 1) { gecici = b3[1]; } else { gecici = b1[sonint] + b3[1]; } if (sonaekle == 0) { gecici = gecici + b3[2 + artan]; } sonuc = gecici + sonuc; } uclubasamak = 1; artan++; } } w++; // işlenen basamak } } this.sonuc=sonuc; } </script> </body> </html> |
Butona tıkladığında sayfayı tam ekran yapma
[Zor] CSS ile sözde full-screen seçicisi kavramını açıklamak için hazırlanmış olan bir örnektir. Bu örnekte javascript ile tarayıcılara göre değişen metod isimlerini ve JavaScript ile CSS doğrudan müdahale edebildiğimizi gösteren basit bir örnektir.
DEMO
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 |
<!DOCTYPE html> <html> <head> <style type="text/css"> #tamekran:-moz-full-screen { padding: 42px; background-color: pink; border:2px solid #f00; font-size: 200%; } #tamekran:-ms-fullscreen { padding: 42px; background-color: pink; border:2px solid #f00; font-size: 200%; } #tamekran:-webkit-full-screen { padding: 42px; background-color: pink; border:2px solid #f00; font-size: 200%; } #tamekran:fullscreen { padding: 42px; background-color: pink; border:2px solid #f00; font-size: 200%; } #tamekran:-moz-full-screen > h1 { color: red; display: block; } #tamekran:-ms-fullscreen > h1 { color: red; display: block; } #tamekran:-webkit-full-screen > h1 { color: red; display: block; } #tamekran:-moz-full-screen > button { display: none; } #tamekran:-ms-fullscreen > button { display: none; } #tamekran:-webkit-full-screen > button{ display: none; } #tamekran:fullscreen > button { display: none; } #tamekran:fullscreen > button { display: none; } #tamekran:fullscreen > h1 { color: red; } #tamekran > h1{ display: none; } </style> </head> <body> <div id="tamekran"> <h1>Tam Ekran Yaptınız</h1> <button id="tamekran-button">Tam Ekran Yap</button> </div> <script type="text/javascript"> var tamEkranButon = document.getElementById("tamekran-button"); function tamEkranYap() { /*tam ekran yapılacak div*/ var tamEkranDiv = document.getElementById("tamekran"); /*tarayıcının tam ekranı destekleyip desteklemediğini kontrol edyiyoruz. Tam ekran yapılacak div ile.*/ var tamEkranFonk=tamEkranDiv.requestFullscreen|| tamEkranDiv.mozRequestFullScreen|| tamEkranDiv.msRequestFullscreen|| tamEkranDiv.webkitRequestFullScreen; tamEkranFonk.call(tamEkranDiv); } tamEkranButon.addEventListener('click', tamEkranYap); </script> </body> </html> |
JavaScript AnimateRequestFrame
[Orta] window.requestAnimationFrame kullanarak renkli div kutularını ekrana bastırma örneği. Daha fazla zamanlayıcı örnekleri için tıklayın.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 |
<!DOCTYPE html> <html> <head> <meta charset="UTF-8" /> <title>Animate Frame</title> </head> <body> <style> div { width: 20px; height: 20px; float: left; } button { position: absolute; top: 20px; left: 20px; } #stop { left: 100px; } </style> <script> var animateFrameId; function oynat() { var element= document.createElement("div"); document.body.appendChild(element); var renk1= Math.floor(255*Math.random()); var renk2= Math.floor(255*Math.random()); var renk3= Math.floor(255*Math.random()); element.style.backgroundColor="rgb("+renk1+","+renk2+","+renk3+")"; animateFrameId = requestAnimationFrame(oynat); } animateFrameId = requestAnimationFrame(oynat); </script> </body> </html> |
JavaScript Ortalama Hesaplama
[orta] Text kutusundaki değerli okuyup ortalama not 50den küçükse kaldı, değilse geçti yazdıran örnek. Örnek içinden dizilerde kullanılan forEach metodu, addEventListerner ile olay ataması yapılmıştır. Tasarımın daha düzgün görünmesi için de JavaScript Örneği CSS ile biçimlendirilmiştir.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 |
<!doctype html> <html> <head> <meta charset="utf-8"> <title>Örnek</title> <style> .panel{ width: 200px; margin: auto; } .panel input{ width: 100%; height: 30px; margin:3px 0; background: #ededed; border:solid 1px #ccc; } #sonuc-yaz{ margin-top:10px; height: 50px; line-height: 50px; font-size:1em; font-weight: bold; } </style> <script> /*sayfa yüklendiğinde aşağıdaki scripti çalıştır*/ window.onload=function(e){ var y1=document.getElementById("y1"); var y2=document.getElementById("y2"); var y3=document.getElementById("y3"); var sonuc=document.getElementById("sonuc"); var hesapla=document.getElementById("hesapla"); var sonucYaz=document.getElementById("sonuc-yaz"); /*0-100 arasında değilse uyarı ver*/ [y1,y2,y3].forEach(function(element) { element.onchange=function(){ if(Number(element.value)<0 || Number(element.value)>100) { element.value=""; this.focus(); } } }); /*hesapla butonuna tıkladığında*/ hesapla.onclick=function(){ var s=(Number(y1.value)+Number(y2.value)+Number(y3.value))/3; sonuc.value=s.toFixed(2); if(s<50) { sonucYaz.textContent="BAŞARISIZ OLDUNUZ"; } else{ sonucYaz.textContent="GEÇTİNİZ"; } } } </script> </head> <body> <div class="panel"> <input type="text" id="y1" placeholder="1.yazılı"> <input type="text" id="y2" placeholder="2.yazılı"> <input type="text" id="y3" placeholder="3.yazılı"> <input type="text" id="sonuc"> <input type="button" id="hesapla" value="hesapla"> <div id="sonuc-yaz"></div> </div> </body> </html> |
Audio dosyası Olaylarını Kontrol Etme
[Orta] Ses Dosyasını Oynatma, Duraklatma ve Ses Ayarını Değiştirme
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 |
<audio id="sarki" controls src="sarki.mp3"></audio> <div id="durum"></div> <button id="oynat">Oynat</button> <input type="range" id="ses" max=100 min=0 value=10> <script> var sarki=document.getElementById("sarki"); var durum=document.getElementById("durum"); var oynat=document.getElementById("oynat"); var ses=document.getElementById("ses"); //oynat butonuna basınca yapılacaklar oynat.onclick=function(){ if(sarki.paused) { sarki.play(); oynat.textContent="duraklat"; } else { sarki.pause(); oynat.textContent="oynat"; } } //ses ayarı için range nesnesi değiştirildiğinde yapılacaklar ses.oninput=function(){ sarki.volume =ses.value/100; } //şarkı yürütülmeye başlandığında sarki.onplay=function(){ durum.innerHTML="Şarkı Başladı"; } //şarkı yürütülmeye başlandığında sarki.onpause=function(){ durum.innerHTML="Şarkı Duraklatıldı"; } //controlden ses değiştirildiğinde range nesnesini güncelleme sarki.onvolumechange=function(){ ses.value=sarki.volume*100; } </script> |
Try Catch Throw Örneği
[Basit] Try Catch kavramı ile 11 haneli basit mantıkta numara kontrolü yapıp, girilen numaralar 11 haneden az ise az girdiniz. 11 handen fazla ise fazla girdiniz. Numara değilse de hatalı karakter girdiniz uyarısı yaptıran JavaScript Try Catch örneği
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 |
<input type="text" id="tc"> <div id="uyari"></div> <script> var nesne =document.getElementById("tc"); var uyari =document.getElementById("uyari"); nesne.onkeypress=function(){ uyari.textContent=""; } nesne.onblur=function(){ try{ if(isNaN(nesne.value)) throw "Hatalı karakter girdiniz."; if(nesne.value.length<11) throw "11 karakterden az girdiniz."; if(nesne.value.length>11) throw "11 karakterden fazla girdiniz."; } catch(e) { uyari.textContent=e; nesne.focus(); } } </script> |
Bilgisayarın Tuttuğu Sayıyı Tahmin Etme
[Basit] Bilgisayarın rastgele tuttuğu sayıyı kaç seferde bildiğine ekrana yazdıan program
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 |
var bsayi = Math.round(Math.random() * 100); document.write(bsayi); var tahmin=0; while (true) { var sayi = window.prompt("Bir sayı girin:", ""); sayi = Number(sayi); tahmin++; if (bsayi == sayi) { window.alert("tebrikler"+" Tahmin Sayısı:"+tahmin); break; } else if (bsayi > sayi) { window.alert("Yukarı çık"); } else { window.alert("Aşağı in"); } } |
1-100 arasındaki sayıların 3’e yada 5’e bölünenlerini yazdırma
[Çok Basit] for döngüsü ve karar yapıları kullanılarak 1-100 arasındaki sayılardan 3e yada 5e tam bölüneleri ekrana yazdırma
1 2 3 4 5 6 7 8 9 |
for(var i=1;i<=100;i++) { if(i%3==0 || i%5==0) { document.write(i + "<br>"); } } |
Teşekkürler güzel, örneklerle bilgilendirici olmuş
[…] örnek kodu yazilimbilisim sitesinden […]
[…] örnek kodu yazilimbilisim sitesinden […]
[…] 15, 2018Kasım 15, 2018 Javascript Örnekleri admin_ufuk Forum Sayfası […]
[…] fazla örnek için JavaScript Örnekleri yazısını […]
[…] Örnek 5: Daha fazla JAVASCRIPT ÖRNEĞİ için tıklayınız. […]
[…] JavaScript Dersleri 17: JavaScript Örnekleri (30+ Örnek) […]
[…] için CSS ile uygulama güzelleştirilmiş durumdadır. Daha fazla javaScript örneği için javascript örnekleri sayfasına […]
Emeğinize sağlık çok faydalı bir makale olmuş